קהל הצרכנים הפך בשנים האחרונות מעודכן וחכם יותר בכל הנוגע להשגת המחירים הטובים ביותר על קניות ברשתות השיווק ובאינטרנט.
עם התפתחות הרשתות החברתיות, הטכנולוגיה, והאמצעים להשיג מידע, כמו גם התחרות הרבה שקיימת על כל לקוח – יש בידיו של הצרכן הנבון היום הן את הכוח ואת הן היכולת לבצע רכישות של מוצרים ושירותים במחירי רצפה, למצוא דילים על מגוון רחב של פריטים מהקטן אל הגדול וליהנות מתחרות בריאה הקיימת בשוק.
אין דבר כזה יותר מחיר מלא
כשאנו מדברים על המושג פראייר אנו ידועים היטב על מה אנחנו מדברים ולמה אנחנו מתכוונים. ישראלים במיוחד לא אוהבים להיתפס ככאלה ומתגאים בהיותם מתמקחים מצוינים היודעים להוריד את המחיר בכל שוק, בכל פינה בעולם.
בהודו, תאילנד או בשדרות הקניות בלונדון או בניו יורק, מאז ומתמיד ידע הישראלי המצוי לעמוד על שלו, להתמקח עם המוכר מולו הוא ניצב ולהשיג את המחיר הרצוי לו.
לרכוש מוצר במחיר מלא? זאת אפשרות שלא קיימת עבור רובנו.
תמיד נדע למצוא את המבצע הרלוונטי, לקבל הטבה כזאת או אחרת ולהפיק את המיטב מכרטיסי האשראי שלנו על ידי מימוש נקודות זכות, כוכבים, קופונים ומציאת כל דרך אפשרית אחרת שקיימת על מנת לא לשלם את המחיר המלא גם אם ההנחה שנקבל תהיה מזערית.
מועדון הלקוחות שמעניק לחברים שלו את הטוב ביותר
כאשר מדובר על איזה כרטיס אשראי יש לך נדמה שכל אחד ואחת מאתנו מגיע עם העדפות שונות. בין אם ירשנו את הרגלי הצריכה שלנו מהבית או נחשפנו לפרסומות או מודעות שיווקיות, איכשהו יש מקום לכולם וכל אחד ואחת מאתנו יודע איזה כרטיס אשראי ואיזה מועדון לקוחות הכי משתלם עבורו ועבור משפחתו.
ייתכן וחברות האשראי עושות עבודה טובה בשיווק המוצרים שלהם אך ייתכן ואנו קהל שבוי שאין לו בעצם הרבה ברירה. בכל זאת, ישנן רק כמה חברות אשראי גדולות החולשות על השוק העולמי והמקומי.
בין אותן חברות גדולות אפשר למצוא את מועדון הלקוחות של אמריקן אקספרס שתמיד ידע להיות אקסקלוסיבי יותר מכולם, יוצא דופן ובעל אופי שונה של לקוחות.
הטבות אמריקן אקספרס ידועות בכדאיות שלהן ולקוחות כרטיס מועדון לקוחות זה נאמנים מאוד למותג ולחברה במשך שנים רבות.
איפה אפשר למצוא את ההנחות הטובות ביותר?
הסוד לצרכנות נבונה טמון בכמה גורמים: סבלנות – היכולת של הצרכן לא להתפתות לקנות את המוצר ישר ברגע בו הוא רואה אותו אלא להשוות מחירים, לחכות ולראות לאן נושבת הרוח, האם המחירים במגמת ירידה, האם נכנס מוצר חדש מסדרה חדשה לשוק (דבר שיביא להורדת המחירים בסדרה הישנה) ועוד.
ידע – צרכן נבון יודע היכן לחפש והיכן למצוא את ההנחות ואת ההטבות המשתלמות ביותר.
קל כיום לנווט באינטרנט ולמצוא בדיוק היכן יש מצבע כזה או אחר, מה גם שהחברות הללו מוצאות אותנו בקלות היכן שלא נגלוש ומפרסמות את המוצרים שלהן בכל אמצעי המדיה השונים, ברשתות החברתיות, בגוגל, ברדיו, בטלוויזיה, במקומונים ואיפה שרק אפשר.
כך שלמעשה ההנחות רודפות אחרינו ולא ההפך. אך במצב כזה יש בעיה חדשה – איזו הנחה לבחור? כל כך הרבה אפשרויות ועושר ענק של מוצרים ומותגים, יכול לבלבל כל אחד.
איך למצוא את הידיים ותא הרגליים בג'ונגל הצעות המכר הזה? שאלה טובה.
התשובה נמצאת כאמור ביכולת שלך להתנהג בצורה נבונה, לדעת איזה מועדון לקוחות יספק לך את ההנחות במקומות הרלוונטיים אליך, וביכולת שלך לקרוא את המפה היטב, לדעת להיות סבלני ולמצוא את המבצע הטוב ביותר בידוק במקום ובזמן הנכונים, בהם המחיר הוא הנמוך ביותר.
אין ספק שזוהי אמנות של ממש שרובנו מנסים להתמחות בה ומשתפרים בה ככל שאנו לומדים ומתנסים יותר בכך. כולנו אוהבים הנחות, מבצעים והטבות – החוכמה היא היכן למצוא אותם.
|כותב: ערן סיון|