עשיתם הזמנה אונליין ואתם ממתינים למוצרים בציפייה, אלא שאז מתברר שהם ביצעו עצירה לא מתוכננת במכס? הכירו את הסיבות לעיכוב ואת הדרכים לקצר זמן ולצמצם עלויות
במציאות של היום, רובנו כבר מורגלים למלא את סל הקניות במגוון מוצרים מאתרים בינלאומיים. ונוכח ייעול שירותי השילוח, אנחנו גם מצפים לקבל כל הזמנה באופן המהיר ביותר. עם זאת, חבילות שנשלחות מחו"ל עוברות תחנות רבות עד שהן מגיעות אל יעדן, ובחלק מהמקרים עלולים להתגלות עיכובים בתהליך. עיכוב בקבלת ההזמנה עשוי להיות תוצר של סיבות רבות, החל מאי מילוי פרטים אישיים ועד לפספוס הודעות שנשלחות מחברת השילוח. סיבה נוספת היא עיכוב החבילה במכס, ובסעיפים הבאים תוכלו לגלות בדיוק מה עושים במצב כזה.
מתי חבילה תעוכב במכס?
צרכנים יתבקשו לשלם מכס במקרים של הזמנת מוצרים בשווי של למעלה מ-500 דולרים. זאת למעט מוצרים מיוחדים כמו טבק או אלכוהול, שעבורם קיימת מדיניות נפרדת. התשלום הזה יצטרף לתשלומים רלוונטיים אחרים, כמו מע"מ למשל. גובה תשלום המכס יושפע מתכולת החבילה וסוג המוצרים שהוזמנו, וניתן לבצע חישוב מקדים באמצעות מחשבון מסי היבוא האישי שבאתר רשות המיסים.
מהי המשמעות של עיכוב במכס?
עיכוב במכס הוא תוצר של בעיה באחד מהשלבים שמרכיבים את תהליך השחרור של החבילה מהמכס. צרכנים שמעוניינים לשחרר חבילה שהזמינו באופן עצמאי, יידרשו להגיע באופן אישי בליווי מסמכים רלוונטיים הכוללים את שטר המטען, חשבונית הקנייה וכדומה. במקרים מסוימים, יידרשו גם אישורים פרטניים נוספים. אי הצגת המסמכים הנדרשים או עיכוב בהגעה, יובילו לעיכוב בשחרור החבילה. במקרים כאלה, עשויות להתווסף לרשימה גם עלויות אחסון החבילה עד למועד שחרורה.
איך בודקים אם חבילה תקועה במכס?
איתור חבילה במכס יכול להתבצע באמצעות מספר המעקב של החבילה. אם בסיום ההזמנה קיבלתם מספר מעקב, תוכלו להיעזר בו כדי לקבל מידע בנוגע למיקומה העדכני של החבילה שלכם. לקוחות חברת השליחויות GCX לדוגמה, יכולים לעקוב אחרי מיקומה המדויק של החבילה שהזמינו באמצעות אתר האינטרנט של החברה. כך שאם אתם רוצים לדעת מה סטטוס ההזמנה שלכם, ולראות אם היא נמצאת במכס או בכל שלב אחר לאורך הדרך, תוכלו להזין את מספר המעקב ולקבל את המידע המלא.
חבילה תקועה במכס מה עושים?
חברות בלדרות מתקדמות כמו GCX הן בעלות רישיון סוכן מכס מורשה, ולכן מתמחות בכל הדקויות הקשורות להליכי שחרור חבילות מהמכס. כתוצאה מכך, הן יכולות לייצג את הצרכן לאורך כל הדרך, במטרה לקצר הליכים ולשחרר את החבילה באופן המהיר ביותר. כחלק מהתהליך, החברה מטפלת גם בגביית מיסים והשלמת פרטים חסרים – במטרה לצמצם כל סיכוי לעיכוב. אחת מהסיבות הנפוצות לעיכובי חבילות במצבים כאלה היא היעדר פרטים שמזמין החבילה נדרש להעביר. כדי להימנע מעיכובים כאלה, ודאו שאתם עוקבים אחר הודעות האסאמאס והמיילים המתקבלים אצלכם, כדי לא לפספס אף עדכון חשוב מחברת הבלדרות. העדכונים יכולים לכלול בקשה למילוי פרטים אישיים, העברת תשלום וכדומה. לא בטוחים שההודעה שקיבלתם היא אכן מטעם חברת המשלוחים? גם במקרה כזה תוכלו להזין את מספר המעקב באתר, כדי לוודא שסטטוס החבילה אכן תואם להודעה שהתקבלה אצלכם.
רוצים ללמוד עוד על איתור חבילה במכס או כל נושא אחר?
לקוחות GCX יכולים לקבל מענה לכל עניין ושאלה, באחד ממגוון ערוצי פנייה נוחים שאינם מחייבים המתנ