בעידן העצמאי של ימינו, קמים חדשות לבקרים בתי עסק חדשים. הרוב המכריע של בתי העסק שקמים, נחשבים כ"עסקים קטנים" וזאת להבדיל מתאגידים וחברות ענק.
הדעה הרווחת היא כי עסק קטן אינו צריך בתחזוקת אתר אינטרנט, שכן עסק קטן וטוב הוא אינטימי ומשפחתי, ואם הוא טוב באמת הוא יגלגל אליו לקוחות בכל ימות השנה וללא פרסום. כמובן שדעה זו נחשבת לטעות קריטית בעולם העסקי, מהסיבות הבאות:
ליישר קו
נתחיל מזה שלא משנה מה גודל העסק הקטן, מטרתו, מצבו וגישתו, הוא חייב לתחזק אתר אינטרנט. כיום אתר לעסק קטן הוא כרטיס הביקור של כל דבר בעולם הזה, ובמיוחד של מותגים. זה לא משנה אם מדובר במותג קטן או במותג גדול – אם אתה לא קיים ברשת אתה לא קיים כלל. לכן, בית עסק שפועל ללא אתר אינטרנט משול לבית עסק בשנות ה-70 שלא המציא לעצמו שם.
הקטנים והנישתיים
אז אחרי שהבנו למה אתר לעסקים באופן כללי הוא דבר נחוץ לכל סוג שהוא של עסק, כעת נעמוד על חשיבותו של בניית אתרים לעסקים קטנים. עסקים קטנים, דווקא בגלל שהם פונים לקהל לקוחות צר ביותר, זקוקים לגישה הבלתי מוגבלת שהרשת משיגה לעסקים.
רק דרך הרשת, הם יוכלו להגיע לכמות מספקת של לקוחות, ועדיין לפנות לקהל קטן ונישתי מאוד. דוגמא מצוינת לכך הוא האתר למסחר אלקטרוני "אמזון". לפי נתוני המכירות של האתר, עולה כי במצטבר, מוכר האתר כמות רבה יותר מסך הספרים הנישתיים מאשר מסך המכירות מרבי המכר. או במילים אחרות – כשאתם ברשת, אל תחששו לפנות לקהל צר מאוד, כי יש לכם מספיק היצע של אנשים.
לקוחות שונים ומגוונים
כאמור, בניית אתרים לעסקים קטנים הוא כרטיס הביקור שלהם. ובהתאם לכך גם יכול להביא לקוחות חדשים שאולי לא היו באים אם לא היה אתר אינטרנט של העסק. גל זה של לקוחות חדשים יביאו עמו משב רוח רענן של שינוי שאולי יגרום לבעלי העסק לגלות על דברים חדשים ושינויים שהעסק זקוק להם.